Wandelroute Doldersummerveld

11-10-2017

Wandelroute van 7 kilometer

Wandelroute Doldersummerveld start aan de Huenderweg. Auto parkeren op de grote parkeerplaats bij het informatiepaneel.

Door­gaans goed te belopen. De route is op de volgende manier ook met een rolstoel via verharde wegen te volgen: blijf tussen de punten 1 en 5 op de Huender­weg, neem dan tussen de punten 5 en 6 en tussen 7 en 9 het fiets­pad, blijf bij 9 het fietspad volgen en ga vanaf punt 13 rechtdoor via Doldersum en de Huenderweg terug naar het start­punt.

Honden niet toegestaan van­wege de schapen en runderen.

Punt 1;Loop vanaf de Huenderhoeve langs de weg richting Wateren

Punt 2; Na ± 200 m. rechtsaf.

Punt 3( oorlogsmonument); U gaat over het gemaaide graspad. Na het bruggetje slaat u linksaf.  Vóór de sloot bij de doorgaande weg moet u rechtsaf.

Punt 4; Het paadje maakt een haakse bocht naar links.

Punt 5; U steekt de weg over en neemt het fietspad dat over het Doldersummerveld loopt. U kunt ook de zandweg rechts van het fietspad nemen.

Punt 6; Aan het eind van het veld gaat u linksaf. Hier heeft u de keuze om de zandweg te nemen of het fietspad ernaast.

Punt 7; Na een paar honderd meter neemt u het bospad rechtsaf.

Punt 8; Aan het eind van het bospad gaat u linksaf het fietspad op.

Punt 9; Bij de ANWB paddenstoel bereikt u een zessprong van bos-en fietspaden.  Hier neemt u het bospad schuin linksaf richting veld. Eenmaal op het veld versmalt het pad tot een konijnenpaadje.

Punt 10; Op een hoge zandkop gaat de route rechtsaf. Rechtdoor ligt het afgesloten deel van het Doldersummerveld.

Punt 11; Zo'n 100 meter voorbij de bosrand slaat u linksaf door bos met grove den. Bij de kijktoren moet u rechtsaf.

Punt 12; Neem het fietspad linksaf.

Punt 13; U steekt de weg over en volgt het fietspad langs de Boylerstraat linksaf richting Doldersum.

Punt 14; Na zo'n honderd meter (voorbij het weiland links van de weg) steekt u linksaf de straat over en volgt u de zandweg. Deze gaat snel over in een
graspad. (Als u inmiddels zin heeft om even wat uit te rusten en te drinken,
zou u kunnen doorlopen naar Doldersum).

Punt 15; Het zandpad maakt een scherpe bocht naar rechts. De boerderij is de Sophiahoeve van Het Drentse Landschap.

Punt 16; Ga vóór de Huenderweg linksaf. Het pad brengt u na een paar honderd meter via een dam door een bosje langs het raster terug naar het startpunt.

Route Doldersummerveld
Gemaakt door leerlingen VWO 6 Stellingwerf College
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin